الحسن بن محمد الديلمي (مترجم :مسترحمى)
168
إرشاد القلوب (فارسى)
باب چهل و هفتم در دعا و بركت و فضيلت آن يكى از وظائف بندگان دعا كردن و هر چيزى را از خدا خواستن است ، و خداوند به آن أمر فرموده و ميفرمايد : ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ « 1 » مرا ( با خلوص دل ) بخوانيد تا دعاى شما را مستجاب كنم ، و آنهائى كه از ( دعا و ) عبادت من اعراض و سركشى كنند زود باشد كه با ذلت و خوارى داخل جهنم شوند . و فرمود : أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ « 2 » آيا آن كيست كه دعاى بيچارگان مضطر را باجابت مىرساند و رنج و غم
--> ( 1 ) . 61 - المؤمن ( 2 ) . 62 - النمل